Ines Krasić
FatGirls.com
(DebeleDjevojke.com)
šesti list iz grafičke mape Ivana Franke - Ana Kadoić - Ines Krasić - Mejra Mujčić - Mirjana Vodopija
2004.
jetkanica, papir, 5/30
497 x 497 mm
MMSU-2369-6

Izdavač: Hrvatska akadamije znanosti i umjetnosti, Zagreb
Urednica: Slavica Marković
Izrada mape: Josip Solić
Tisak: Kalkografija Kabineta grafike, Zagreb
Otisnula: Ines Krasić
Uvodni tekst: Branko Franceschi
Grafička mapa Ivana Franke - Ana Kadoić - Ines Krasić - Mejra Mujčić - Mirjana Vodopija sadrži deset listova numeriranih i potpisanih olovkom ispod otiska, jedan llist sa životopisima umjetnica i naslovima listova te jedan list s uvodnim tekst na hrvatskom.
Tiskano je 30 mapa obilježenih arapskim brojevima (1-30) i 5 mapa za umjetnice.

Ines Krasić, inače u tehničkom pogledu izvoditeljica cjelokupne mape, za svoj par grafika iskoristila je svoje otprije proslavljene montaže motiva preuzetih s internet stranica posvećenih raznorodnim pristupima ljudskom tijelu i spolnosti. Svaki je otisak posvećen drugom spolu, ali uzimajući u obzir da nju nadahnjuju granične, gender-bender situacije, na otisku “Fatgirls.com“ uz junakinje seks.com stranica pojavljuju se uslijed tjelesne težine feminizirani likovi sumo hrvača, a na “Oh Boys“ otisku uz body buildere i feminizirani akteri gay pornografije. U svojim prethodnim izvedbama, ova vedra uprizorenja otisnuta ink-jet postupkom na tkanini presvučenoj preko jastučaste ispune, zapravo komentiraju globalne pomake u ljuskoj interpretaciji bioloških nagona i kanona ljepote kako ih uistinu nameće manipulacija masovnih medija osmišljena zbog komercijalne eksploatacije. Krasić ne preuzima samo gotova vizualna rješenja, već i izgled cjelokupnog softverskog sučelja. Strategija kolažiranja prisvojenih ready made prikaza zajedno s poznatim okvirom njihovog medijskog okruženja, gledateljima nameće svijest o dirigiranoj biti transmisije sadržaja. Svaki od ovih objekata smješten je u plastičnu vakumiranu vrećicu omotanu papirnatom trakom s oznakom “Sterilizirano za vašu sigurnost“, proslavljenom u svim hotelskim toaletima, koja aludira kako na otuđenost medijalizirane seksualnosti, tako i na nužnost svijesti o njezinoj potencijalnoj pogubnosti. Za potrebe mape Ines Krasić je dva izabrana motiva sterilizirala od boja, svodeći ih na linearni prikaz koji je postao područje jetkanja za potrebe dubokog tiska. Jetkanica je nenadano dokinula svu frivolnu lepršavost njezinih ranijih artefakata. Bez kolorita “živog“ ljuskog mesa, naglašen tek utrljavanjem sivog pigmenta, motiv se premetnuo u prijeteću slijepu srž, mrtvački kostur podsvjesnih struktura medijske manipulacije. U cjelokupnom opusu Ines Krasić barata nesvakidašnjim spojem atraktivnih vizualnih rješenja s društvenim angažmanom koji često gledateljima sugerira neobaveznu, gotovo površnu percepciju i interpretaciju njezinih namjera iako se u osnovi ona ozbiljno bavi presudnim civilizacijskim aporijama kao što je u ovom trenutku demistifikacija spolnih određenja. Sada, zahvaljujući uporabi dubokog tiska, morbidna i destruktivna priroda medijske manipulacije kojom se nameću instant rješenja osobnih nesigurnosti istaknuta je kao nikada ranije u njezinom radu.*

*Branko Franceschi, iz uvodnog teksta grafičke mape Ivana Franke - Ana Kadoić - Ines Krasić - Mejra Mujčić - Mirjana Vodopija, HAZU, Zagreb, 2004.