Kosta Angeli Radovani
Obla torza
(Dvije djevojke)
1965.
lijevanje, bronca
410 x 310 x 200 mm
MMSU-954

Skulptura Obla torza / Dvije djevojke usredotočena je na prikaz para i ukotvljena u simboliku broja dva što označava i odraz suprotnosti i mogućeg povezivanja. Figure su oblikovane jezgrovito, bez puno gesti i mimike. Iako su omanjih dimenzija, djeluju masivno zbog kipareve koncentracije na predimenzionirane sastavnice. Ova predimenzioniranost u pristupu ženskom tijelu u Radovanijevu je slučaju primarno nadahnuta arhaičnim prenaglašavanjem ženskih atributa unutar pretpovijesne skulpture posvećene kultu Majke. Voluminozne figure prikazane su u sjedećoj poziciji s ponekim razlikama u posturi i tjelesnim karakteristikama. Zrcalno su uravnotežene i leđima su okrenute jedna drugoj. Zasjedaju pritom na istoj klupi s omanjim prostorom između. Nije potpuno jasno sjede li u unutarnjem ili vanjskom prostoru, zato što nam oblikovanje klupe u čistim linijama to ne otkriva. Oprema je namjerno geometrizirana, zbog većeg kontrasta sa zaobljenim oblicima ženskih tijela. Tako nam se i kiparev motiv postupno otkriva kao dvojak što nam sugerira i dvojni naslov skulpture. Obla torza / Dvije djevojke tako nisu samo aktovi, već figure nedorečenih i enigmatičnih odnosa, između bliskosti i uzmaka, dijeljenja tajne i povlačenja u sebe. Možda su se upravo posvađale pa su si okrenule leđa? Ili si nešto došaptavaju, ne želeći da ih netko primijeti i vidi što to taje?

(K. O.)